ذهن خود را دوباره برنامه ريزي كنيد

كتابي الكترونيك در مورد مطالب سبز موفقيت

ذهن خود را دوباره برنامه ريزي كنيد

ضمير ناخودآگاه را درك كنيد و كنترل كنيد

آيا زندگي اي را كه هميشه مي خواستيد انجام مي دهيد؟ يا در وضعيت موجود قرار گرفته ايد؟ اگر به يك پلاتو برخورد كرده ايد، احساس مي كنيد در زندگي گير كرده ايد يا مي دانيد كه به پتانسيل كامل خود نرسيده ايد، هنوز دير نشده است. شما مي توانيد ذهن خود را دوباره برنامه ريزي كنيد تا تمركز و عزم لازم را براي طراحي زندگي اي كه به شما رضايت، شادي و اشتياق مي دهد را به شما بدهد.

بسياري از ما تصور مبهمي از آنچه كه فكر مي كنيم سزاوار آن هستيم داريم. وقتي زندگي از مسيري كه بي سر و صدا براي آن تعيين كرده ايم منحرف مي شود، اغلب نااميد و ناراحت مي شويم. "چرا اين اتفاق مي افتد؟" ما در شگفتيم. اين نارضايتي مي تواند قدرتمند باشد. مي تواند ما را تشويق به ايجاد تغيير كند.

اما ضمير ناخودآگاه ما نيز مي تواند عليه ما كار كند. بنابراين بسياري از ما در نهايت نااميدي و ناراحتي خود را عليه خودمان برمي گردانيم و هر موفقيت احتمالي را خراب مي كنيم. ما شروع به فكر مي كنيم كه لايق بهتري هستيم و ممكن است براي چند روز كمي سخت تر كار كنيم. اما به جاي اينكه اقدامي انجام دهيم و براي تغيير پايدار تلاش كنيم، بلافاصله به همان جايي كه فكر مي كنيم به آن تعلق داريم - در شغل، امور مالي، روابطمان، سلامتي، و احساس كلي رفاه، برمي گرديم.

اگر كنترل فعال را به دست گرفتيد و ياد گرفتيد كه چگونه ذهن خود را دوباره برنامه ريزي كنيد، چه؟ اگر بتوانيد تمركز خود را تغيير دهيد و زندگي خود را به يك شاهكار تبديل كنيد، چه مي‌شد.

ضمير ناخودآگاه شما كليد موفقيت است – و مي توانيد آن را دوباره برنامه ريزي كنيد. اگر مي خواهيد زندگي دلخواه خود را داشته باشيد، زمان تصميم گيري، تعهد و تصميم گيري فرا رسيده است. اين چيزي نيست كه ما مي توانيم در زندگي انجام دهيم كه تفاوت ايجاد مي كند - اين چيزي است كه ما انجام خواهيم داد. و هيچ زمان بهتري وجود ندارد كه در حال حاضر كنترل ذهن خود را دوباره به دست بگيريد و به چيزي بهتر توجه كنيد.

قدرت ذهن غير قابل انكار است. پرورش اين اطمينان كامل - آن باور عميق به خودتان - مستلزم درك چگونگي استفاده از برنامه نويسي ضمير ناخودآگاه است.


ضمير ناخودآگاه چيست؟
ضمير ناخودآگاه بخشي از ذهن ماست كه بدون نياز به فكر كردن فعالانه درباره آنها تصميم مي گيرد. اين با ذهن خودآگاه متفاوت است، كه شامل افكاري مي شود كه مي دانيم در هر لحظه داريم. همچنين با ضمير ناخودآگاه متفاوت است، كه رويدادها و تجربيات گذشته را در خود نگه مي دارد كه ما اصلاً آنها را به خاطر نمي آوريم.

يادگيري نواختن ساز نمونه خوبي از نحوه عملكرد ضمير ناخودآگاه است. ابتدا بايد به ترجمه نت و حركت دادن انگشتان براي پخش هر نت فكر كنيد، اما با تمرين متوجه مي شويد كه مي توانيد هر آهنگي را برداريد و آن را پخش كنيد.

ضمير ناخودآگاه فراتر از يادگيري مهارت هاي جديد است. در پردازش اطلاعات دخيل است و بر هر چيزي كه فكر مي كنيم، مي گوييم و انجام مي دهيم تأثير مي گذارد. باورها و ارزش‌هاي ما را ذخيره مي‌كند، خاطرات ما را تعيين مي‌كند و اطلاعات اطرافمان را زير نظر مي‌گيرد، تصميم مي‌گيرد چه چيزي را به ذهن خودآگاه ارسال كنيم و چه چيزي را بعداً ذخيره كنيم. اين بر هر لحظه از زندگي ما تأثير مي گذارد - و بسياري از ما حتي آن را نمي دانيم.

بنابراين چقدر طول مي كشد تا ضمير ناخودآگاه خود را دوباره برنامه ريزي كنيد؟ به طور متوسط حدود سه تا چهار هفته طول مي كشد - اما ممكن است بيشتر طول بكشد. پاسخ به اين بستگي دارد كه رفتاري كه مي خواهيد تغيير دهيد چقدر عميق است و همچنين به باورهاي محدود كننده خودتان.
هر روز ذهن شما را تغذيه كنيد


تغيير طرز فكر
براي يادگيري نحوه برنامه ريزي مجدد ذهن خود براي موفقيت به روشي كه توني در ويديو توضيح مي دهد، بايد سه مرحله را برداريد كه ذهنيت شما را تغيير مي دهد و تمركز شما را در جهت درست معطوف مي كند.


مرحله 1: تصميم بگيريد
اولين قدمي كه بايد برداريد اين است كه شفافيت كامل در مورد آنچه مي خواهيد به دست آوريد. بياموزيد كه چگونه از فكر كردن زياد دست برداريد و روي اهداف خود تمركز كنيد. نتيجه مورد نظر شما چيست؟ باز كردن قفل يك زندگي خارق العاده از نظر شما چگونه است؟ وضوح قدرت است. هر چه بيشتر به اين موضوع فكر كنيد، جزئيات بيشتري ارائه مي كنيد و ديد شما قوي تر و قدرتمندتر مي شود. اين يك نقشه ذهني ناخودآگاه ايجاد مي كند و به مغز شما ابزار لازم براي تبديل آن ديد به واقعيت را مي دهد.

آيا مي خواهيد ذهن خود را دوباره برنامه ريزي كنيد؟ بحثي را با شريك زندگي خود در نظر بگيريد. وقتي در يك تبادل گرم با يكي از عزيزان خود هستيم، اغلب متوجه اختلاف نظر خود مي‌شويم و روي شنيده شدن تمركز مي‌كنيم - بر گرفتن حرف آخر، برنده شدن. شما مراقب لحن و ملايمت خود با شريك زندگي خود نيستيد و با او مانند يك دشمن رفتار مي كنيد. اين يك راه سريع براي تشديد بحث به چيزي بسيار بدتر است.

در عوض، جلوي خود را بگيريد و بپرسيد: "چرا از اول بحث مي كنم؟" شما براي جنگيدن نمي جنگيد؛ شما در مورد چيزي اختلاف نظر داريد و مي خواهيد راه حلي پيدا كنيد. وقتي حواس‌تان به برنده شدن پرت مي‌شود، مسير مشكل واقعي را از دست مي‌دهيد. هنگامي كه آن را به خاطر مي آوريد، مي توانيد تمركز خود را به حل مشكل اصلي برگردانيد و به طور موثر مغز خود را براي استفاده از منابع خود و ايجاد آن نتيجه در آن لحظه دوباره برنامه ريزي كنيد.

برنامه ريزي مجدد ناخودآگاه با تصميم گيري در مورد آنچه مي خواهيد – در حال حاضر و در آينده – و تمركز روي آن شروع مي شود. به مغز خود جهت دهيد همانطور كه توني مي گويد، جايي كه تمركز مي رود، انرژي جريان مي يابد. از نظر فيزيكي، مالي، عاطفي و معنوي در كسب و كار و زندگي شخصي خود چه مي خواهيد؟ تصميم بگيريد كه حاضر به حل و فصل نيستيد و حاضر نيستيد به روشي كه در حال حاضر زندگي مي كنيد زندگي كنيد. به آنچه مي خواهيد توجه كنيد و شروع به برنامه ريزي مجدد مغز خود كنيد.

مرحله 2: متعهد شويد
بعد از اينكه تصميم گرفتيد چه مي خواهيد، مرحله بعدي برنامه ريزي مجدد ناخودآگاه، تعهد است. ذهن خود را از ترس و شك و ترديد خلاص كنيد. چطوري اين كار را انجام ميدهي؟ با متعهد شدن به آن و اجازه دادن به آن شما را هدايت كند.

ترس يكي از بزرگترين تله هايي است كه افراد را از اقدام باز مي دارد. همه ما ترس هايي داريم – ترس از طرد شدن، ترس از شكست، موفقيت، درد يا ناشناخته. اگر كاري انجام ندهيد، آن ترس دقيقاً همان جايي كه هست باقي مي ماند و راه شما را مسدود مي كند. شما حركت نخواهيد كرد و هميشه در ترس زندگي خواهيد كرد. ممكن است بدتر از اين كار نكنيد، اما بهتر هم نخواهيد شد. و اين ترس هميشه در پشت ذهن شما وجود دارد و شما را از اهدافتان دور مي كند. فقدان عمل به منفي‌گرايي فرصت مي‌دهد تا افكار شما را مسموم كند: «اين چيز خوبي است كه من تلاش نكردم. من هرگز موفق نمي شدم.» هنگامي كه اجازه دهيد در ضمير ناخودآگاه شما پخش شود، اين منفي گرايي مبتني بر ترس به هر آنچه در مورد خود فكر مي كنيد و هر كاري كه انجام مي دهيد نفوذ مي كند.

تنها راه مقابله با ترس و برنامه ريزي مجدد ذهنتان اين است كه رودررو با آن روبرو شويد. شما بايد در چشمان آن نگاه كنيد و با وجود آن اقدام كنيد. آيا از شكست مي ترسيد؟ اينطور به قضيه نگاه كنيد: شكست يك آموزش است. اگر كاري را انجام دهيد و شكست بخوريد، خواهيد فهميد كه چه چيزي كار نمي كند. دفعه بعد مي توانيد رويكردي آگاهانه تر و تحصيل كرده تر داشته باشيد. وضعيت شما بهتر از جايي است كه قبلا بوديد.

برنامه ريزي مجدد مغز به معناي شكستن حرف هاي منفي مانند "نمي توانم" است. به آن فكر كنيد همان طور كه در باشگاه عضله سازي مي كنيد. در ابتدا، دشوار و شايد حتي ماليات برانگيز به نظر مي رسد. اما اگر از كوچك شروع كنيد و هر روز آن را انجام دهيد، به تدريج قوي تر خواهيد شد. و خيلي زود، به يك عادت بي دردسر تبديل خواهد شد.

به خودت متعهد باش براي غلبه بر منفي ها متعهد شويد. متعهد به زندگي بهتر هنگامي كه به طور كامل متعهد شويد و هر احتمال ديگري را قطع كنيد، خود را به سطح بعدي سوق خواهيد داد و بيش از آنچه كه هر كس ديگري انتظارش را داشته باشد، از خود مطالبه خواهيد كرد. و اين قدرت واقعي برنامه ريزي ضمير ناخودآگاه است.


مرحله 3: حل كنيد
هنگامي كه در مسير خود تصميم گرفتيد و به طور كامل متعهد شديد، وضعيت خود را فهرست كنيد. اقدامات فعلي شما چه چيزي را براي شما به ارمغان مي آورد؟ ذهن خود را به سمت ارزيابي اينكه چه چيزي كار مي كند و چه چيزي نيست هدايت كنيد. تغييرات را انجام دهيد. حل و فصل يافتن راه حل براي هر چيزي است كه ممكن است در راه شما باشد.

بخش مهمي از يافتن تصميم و برنامه ريزي مجدد موثر مغز، انعطاف پذيري است. ديد تونل محدوديت هايي را براي شما ايجاد مي كند - فرصت ها و مسيرهاي جايگزيني را كه مي تواند به مزاياي باورنكردني منجر شود از دست خواهيد داد. به ياد داشته باشيد، شما هرگز 100٪ كنترل را نداريد. در مورد آن فكر كنيد: آيا زندگي شما طبق برنامه پيش رفته است؟ احتمالا نه. راهي كه مي رويد هرگز يك خط مستقيم نيست. و به همين دليل ضروري است كه در طول مسير انعطاف پذير باقي بمانيد - از اشتباهات درس بگيريد، شكست را بپذيريد و از منفي نگري به عنوان نيروي محركه تغيير استفاده كنيد. تا زماني كه در حال پيشرفت هستيد، در مسير درستي حركت مي كنيد.

هنگامي كه ذهن خود را براي تمركز بر حل و فصل مجدد برنامه ريزي مي كنيد، توانايي تغيير رويكرد خود را در قبال مشكلات در صورت لزوم ايجاد مي كنيد. همه موانع، موانع يا شرايط يكسان نيستند. هر كدام مشكلات خاص خود را دارند و شما مي توانيد با آن مشكلات روبرو شويد. قدرت واقعي از درون مي آيد و برنامه ريزي مجدد مغز شما را براي موفقيت شرط مي كند. نااميدي تبديل به يك هديه مي شود، زيرا به اين معني است كه شما در آستانه يك پيشرفت هستيد. شكست به يك درس تبديل مي شود و به شما مشاوره مي دهد كه چگونه در آينده بهتر باشيد. هر مانعي براي شما به فرصتي تبديل مي شود تا بتوانيد راه حل خلاقانه جديدي پيدا كنيد. اين قدرت فداكاري ذهن شما براي حل است.

شش نكته در مورد اينكه چگونه ناخودآگاه خود را دوباره برنامه ريزي كنيد

اكنون كه در يك وضعيت قدرتمند و مصمم هستيد، زمان آن فرا رسيده است كه عادات مثبتي را اتخاذ كنيد كه ذهن شما را به گونه اي برنامه ريزي مجدد كند كه به خود اطمينان كامل داشته باشد.


1. باورهاي قدرت بخش را بپذيريد
باورهاي محدود كننده ما را از آنچه در زندگي مي خواهيم باز مي دارند. آنها مي توانند بر اساس نتايج گذشته، رويدادهاي منفي كه تجربه كرده ايد يا چشم اندازي ناقص از آينده شما باشد. وقتي به اين باورها مي پردازيد و صحت آنها را به چالش مي كشيد، مي توانيد آنها را با باورهاي توانمند براي زندگي جايگزين كنيد. اين چگونه به نظر ميرسد؟ مي‌تواند جايگزين «والدينم طلاق گرفته‌اند، بنابراين در كد ژنتيكي من است كه رابطه‌اي شاد نداشته باشم» و «من لايق يك رابطه سالم با كسي كه دوستش دارم» باشد. وقتي خودگويي خود را تغيير مي دهيد، دنياي خود را تغيير مي دهيد.


2. زيبايي عدم قطعيت را در آغوش بگيريد
ما كنترل زندگي را در دست نداريم - تنها چيزي كه مي توانيم كنترل كنيم اعمال و واكنش هايمان است. وقتي اين مفهوم را پذيرفتيم، قدرت خود را براي شكل دادن به وجود خود و برنامه ريزي مجدد ذهن خود پس مي گيريم. نياز به يقين را كنار بگذاريد و زيبايي عدم قطعيت را در آغوش بگيريد. وقتي روي انتخاب اعتماد تمركز مي كنيم، بدون فكر كردن به آنچه در ازاي دريافت مي كنيم و آگاهانه زندگي مي كنيم، مي دهيم، مي توانيم رها كنيم و از سفر لذت ببريم.


3. بر قدرداني تمركز كنيد
وقتي قدرداني و قدرداني را به جاي انتقاد و ترس انتخاب مي كنيد، نور مثبت را روشن مي كنيد. اين كار مغز شما را مجدداً سيم كشي مي كند تا بيشتر به آنچه داريد و كمتر از آنچه نداريد توجه كند. همچنين به شما اين امكان را مي دهد كه در مورد رويدادهاي زندگي خود كنجكاو باشيد زيرا ديگر آنها را با شك و ترديد نمي بينيد. شما مي توانيد تغيير را در آغوش بگيريد و اجازه دهيد وارد شود، و قدرداني كنيد كه زندگي هرگز يكسان نمي ماند.


4. مراقب محيط خود باشيد
هنگام برنامه ريزي مجدد مغز خود براي موفقيت، بايد تأثيرات منفي در محيط خود را محدود كنيد. ضمير ناخودآگاه شما دائماً اطلاعات را از منابع بيروني جذب مي كند و از آن اطلاعات براي شكل دادن به باورهايي استفاده مي كند كه نحوه تفكر و رفتار شما را شكل مي دهد. منفي بودن اخبار روزانه، افراد سمي و رسانه هاي اجتماعي مي تواند تاثير عميقي بر ضمير ناخودآگاه شما بگذارد بدون اينكه شما حتي از آن مطلع باشيد.

همانطور كه روي نحوه برنامه ريزي مجدد ذهن خود كار مي كنيد، به ياد داشته باشيد كه نزديكي قدرت است. اطراف خود را با افراد مثبت و حمايتگر احاطه كنيد. به دنبال كتاب‌ها، ويديوها و موسيقي‌هايي باشيد كه شما را بالا مي‌برد و به شما قدرت مي‌دهد. با گذشت زمان، متوجه خواهيد شد كه ضمير ناخودآگاه شما مثبت تر و دلگرم كننده تر است و افكار منفي تا حد زيادي كاهش يافته است.


5. تجسم كنيد
ويديوي توني در مورد بازيكنان بسكتبال را به خاطر داريد؟ آنها ياد گرفتند كه چگونه ذهن خود را از طريق تجسم برنامه ريزي مجدد كنند. آن‌ها با به تصوير كشيدن پرتاب آزاد كامل در ذهن‌شان بارها و بارها مي‌توانستند مغزشان را طوري برنامه‌ريزي كنند كه پس از وارد شدن به زمين، واقعاً آن ضربات را انجام دهد.

روز ايده آل شما چگونه به نظر مي رسد؟ مي خواهيد ارائه بزرگ شما در محل كار چگونه پيش برود؟ دقيقاً چگونه مي خواهيد اولين قرار ملاقات داشته باشيد؟ چيزي را انتخاب كنيد كه واقعاً به آن متعهد هستيد و هر روز 10 تا 15 دقيقه آن را تجسم كنيد كه انگار قبلاً اتفاق افتاده است. ضمير ناخودآگاه شما احساسات موجود در تصاوير شما را به گونه اي جذب مي كند كه گويي واقعي هستند و به شما اعتماد دروني لازم براي تحقق آنها را مي دهد.


6. ضمير ناخودآگاه خود را با ضربان هاي دو گوش بيوهك كنيد
Biohacking از آزمايش و فناوري براي بهبود سلامت و تندرستي شما استفاده مي كند. Biohacking مي تواند شامل درمان با نور قرمز براي افزايش سلامتي، اتخاذ يك برنامه روزه متناوب براي كاهش وزن يا اضافه كردن مكمل ها به رژيم غذايي شما براي افزايش سلامت شما باشد. يكي از راه‌هاي قدرتمند براي برنامه‌ريزي مجدد ذهن از طريق بيو هك، استفاده از قدرت موسيقي است. امواج مغزي ما به انواع مختلف موسيقي واكنش متفاوتي نشان مي‌دهند و مي‌توانيم با ضرب‌هاي مناسب احساسات خاصي را القا كنيم.

ضربات دو گوش شامل نواختن دو آهنگ در فركانس هاي مختلف براي القاي حالات ذهني خاصي است. ثابت شده است كه ضمير ناخودآگاه ما زماني كه در حالت آرامش هستيم اطلاعات را بهتر جذب مي كند، بنابراين مي توانيد از ضربان هاي دو گوش براي تحريك امواج مغزي آلفا استفاده كنيد.

چگونه بفهميم كار مي كند يا خير

برنامه نويسي ضمير ناخودآگاه مي تواند مشكل باشد - طبق تعريف آن، هميشه نمي توانيد بگوييد كه به چه چيزي فكر مي كند. اما راه‌هايي وجود دارد كه مي‌توان تشخيص داد كه آيا تلاش‌هاي شما براي برنامه‌ريزي مجدد ذهنتان جواب مي‌دهد يا خير.

     شما خودآگاه تر مي شويد. براي برنامه ريزي مجدد بايد از ضمير ناخودآگاه خود آگاه باشيد. آيا در متوقف كردن خودگويي منفي و كنترل احساسات خود بهتر مي شويد؟ آيا مي توانيد تمركز خود را به دلخواه تغيير دهيد؟ اينها نشانه هاي خودآگاهي است.
     شما بيشتر ريسك مي كنيد. هركسي تحمل ريسك هاي متفاوتي دارد، اما باورهاي محدود كننده باعث مي شود كه اصلاً ريسك نكنيم. وقتي ذهن خود را دوباره برنامه ريزي مي كنيد، اعتماد به نفس خود را افزايش مي دهيد و آماده خروج از منطقه امن خود خواهيد بود.
     شما مثبت انديشي را جذب مي كنيد. همانطور كه توني مي گويد، "هر چيزي كه دائماً به آن فكر مي كنيد و روي آن تمركز مي كنيد، به سمت آن حركت مي كنيد." اين قانون جذب است: برنامه ريزي مجدد ذهن براي تفكر مثبت تر در واقع مي تواند چيزهاي مثبت بيشتري را وارد زندگي شما كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.